سامسونگ و هواوی در صدر شرکتهای سازنده اسمارت فون در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
بازدید : 362
نویسنده : بنیامین سلمانی

 در این میان، برخی از شاخص‌ها می‌توانند تا حد زیادی راه‌گشا باشند. برنامه اندرویدی کافه بازار که می‌توان آن را پراستفاده‌ترین اپ ایرانی دانست، به تازگی آماری را ارایه داده است که به واسطه آن می‌توان به تخمینی از سهم برندها و پراستفاده‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار کشورمان دست یافت.

کافه بازار در ارتباط با این آمار می‌گوید که در حال حاضر این برنامه بر روی 23 میلیون اسمارت فون اندرویدی به صورت فعال نصب شده است و این ارقام، در ارتباط با استفاده یک ماه اخیر گوشی‌هاست (تیر ماه 94).

با این حساب بایستی آمار ارایه شده را تا حد بسیار زیادی نزدیک به واقعیت جامعه دانست، چرا که یک آمار ۲۳ میلیون عددی از گوشی‌های اندرویدی فعال، گستره بسیار وسیعی را در بر گرفته و بر جامعیت و صحت آن می‌توان تا حد زیادی اعتماد کرد. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران

خیلی جالب است بدانید که گوشی هواوی G610 با دارا بودن سهم 4.1 درصدی، صدر نشین این لیست است. یعنی از 23 میلیون نفری که به بازار اندروید متصل هستند، نزدیک به 950 هزار نفر از این محصول میان رده هواوی استفاده می‌کنند. سه جایگاه بعدی، در اختیار گلکسی‌های سری S سامسونگ قرار دارد و به ترتیب S4 و S5 و S3 قرار می‌گیرند که در مجموع 8.7 درصد یعنی بیش از 2 میلیون دستگاه تنها متعلق به این رده پرفروش سامسونگ است. جالب اینجاست که تا رده سیزدهم، تمام گوشی‌ها متعلق به سامسونگ و هواوی بوده و تنها در مقام چهاردهم، سونی اکسپریا Z1 وارد می‌شود. البته از سونی، دو گوشی دیگر هم در رده‌بندی 20 محصول برتر وجود دارند اما از سایر کمپانی‌ها، هیچ تلفن همراهی در بین 20 اسمارت‌فون کافه بازار از 23 میلیون مشترک آن دیده نمی‌شود.

پرفروش‌ترین برند بازار ایران

طبق این آمار جالب، سامسونگ با سهام 42 درصدی، بیشترین تعداد اسمارت‌فون بازار را در اختیار دارد که البته با گفته یکی از مدیران ارشد هواوی در ایران که رتبه اول را برای این کمپانی می‌دانست، تا حدی در تعارض است (البته ادعای وی در فروش حال حاضر بازار بود و برای رسیدن به صحبت وی، بایستی آمار سال بعد را نگاه کنیم!). مقام دوم، مربوط به کمپانی چینی هواوی با 29 درصد است و این امر نشان می‌دهد که سامسونگ و هواوی با یکدیگر، بیش از 70 درصد بازار اندروید ایران را در اختیار دارند. پس از این دو، سونی موبایل با 14 درصد قرار می‌گیرد و سپس با اختلافی زیاد، اچ‌تی‌سی (5 درصد)، لنوو (4 درصد)، ال‌جی (3 درصد) و ایسوس (2 درصد) قرار گرفته‌اند. نکته جالب در این بین، عدم حضور برندهایی همچون جی‌ال‌ایکس است که با تبلیغات بسیار، ادعای زیادی هم در میزان فروش بالایش داشت. اما حداقل طبق آماری که توسط کافه بازار ارایه شده است، سهم اسمارت‌فون‌های این سازنده، حتی به 1درصد هم نمی‌رسد که جای بسی تامل دارد!

تصویر زیر، آمار پرفروش‌ترین گوشی و برند را دقیق‌تر نشان می‌دهد.

Top-Devices-in-iran

سهم نسخه‌های اندروید

شاید نگاهی به پر استفاده‌ترین نسخه‌های اندروید هم خالی از لطف نباشد، جایی که تا حدی با آمارهای جهانی در این زمینه هم مطابقت وجود دارد. اندروید جیلی بین، با در اختیار داشتن 52 درصد، همچنان صدرنشین مطلق ورژن‌های روبات سبز است و پس از آن کیت کت با 27 درصد و سپس با اختلافی زیاد، اندروید 2.3 (نان زنجبیلی) و سپس لالی‌پاپ قرار می‌گیرند.

Android-Versions

 

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، این آمار مربوط به بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی کشور یعنی کافه بازار است و بالطبع در تنظیم این اعداد و ارقام ما دخالتی نداشته و صحت و سقم آن را هم نمی‌توانیم تایید یا تکذیب کنیم. اما با توجه به سابقه زیاد و محبوبیت تیم سازنده، می‌توان تا حد زیادی بر درستی آن اعتماد کرده و به خاطر جامعه آماری وسیع، اطلاعاتش را تا حد زیادی مطابق با سمت و سوی بازار تلفن همراه کشورمان دانست.

 

 

 

منبع:آی تی رسان




:: برچسب‌ها: پرفروش ترین گوشیهای ایران , اسمارت فون , هواوی , سامسونگ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مطالب وبلاگ راچطور میبینید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان باشگاه تکنولوژِی و آدرس techclub.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 131
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 872
بازدید کل : 123417
تعداد مطالب : 596
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

- Alexa Rank by www.1abzar.com --->

RSS

Powered By
loxblog.Com