این شما و این اندرویدM


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394
بازدید : 366
نویسنده : بنیامین سلمانی

به گفته او از هر ۱۰ تلفن هوشمند، ۸ گوشی اندرویدی فروخته می شود. از این رو این شرکت به راحتی می تواند دستگاه هایی مبتنی بر اندروید را در زمینه های مختلف تولید کند. برای مثال در صنعت خودرو، ۳۵ برند خودروسازی، از پلتفرم اندروید آتو پشتیبانی می کنند. 

 

وی سپس به سراغ تلویزیون ها رفت. او با اعلام خبر دو برابر شدن فروش اندروید تی وی، سعی کرد حضار را به موفقیت این پروژه قانع کند. همچنین به گفته او، ۱۷ میلیون دانگل کروم کست در سال گذشته به فروش رسیده که رقم بسیار خوبی است. خبری آخری که ساندار پیچای درباره اندروید داد، آمدن شبکه خانگی HBO به اندروید تی وی بود. 

 

پس از این آمار و ارقام، Dave Burke روی صحنه آمد تا درباره نسخه بعدی اندروید یعنی Android M، صحبت کند. 

 

 

اندروید جدید یا همان اندروید ام، با تمرکز روی بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری معرفی شد. یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، نحوه پرسیدن اندروید از کاربر درباره دسترسی های نرم افزار ها است.

 

برای مثال از این پس وقتی که اپلیکیشنی نصب می کنید، اندروید به شما هشدار نمی دهد این اپلیکیشن از کدام بخش های گوشی استفاده می کند و به جای آن، اولین باری که اپلیکیشن را باز کنید برای دسترسی هر بخش به صورت جداگانه از شما سوال می کند. این عملکرد دقیقا مشابه سیستم عامل iOS است. 

 

 

مورد بعدی که درباره آن صحبت شد، Web Experience بود. به کمک این ویژگی توسعه دهندگان می توانند یک مرورگر وب درون اپلیکیشن خود قرار بدهند که در حقیقت این مرورگر گوگل کروم خواهد بود. در واقع درون اپلیکیشن توییتر برای مثال، شما یک لینک را باز می کنید اما عملا در گوگل کروم سیستم عامل این اپلیکیشن را باز کرده اید! این ویژگی از پسورد های ذخیره شده، قابلیت های ورود و Auto Fill نیز پشتیبانی می کند. 

 

 

این ویژگی از امروز در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت اما عرضه عمومی آن به سه ماهه سوم سال جاری، موکول شده است. بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که اندروید ام هم در همان تاریخ عرضه شود.

 

ویژگی بعدی که از اندروید ام معرفی شد، App Links نام دارد. به کمک این ویژگی اپلیکیشن های مختلف اندروید، به یکدیگر اتصال خواهند یافت به نحوی که برای مثال، هر زمان که روی یک لینک مشخص کلیک کنید، می توانید تعیین کنید که آن با چه اپلیکیشنی باز شود. مثلا زمانی که روی آدرس توییتر جی اس ام کلیک کنید، مستقیما اپلیکیشن توییتر باز شود و وارد حساب کاربری جی اس ام شوید.

 

 

ویژگی دیگر که کمی نام آن آشناست، Android Pay نام دارد. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی مربوط می شود به خدمات پرداخت موبایلی روی گوشی های اندرویدی. Dave Burke درباره اندروید پی گفت، این ویژگی تماما در سادگی، امنیت و قدرت انتخاب، خلاصه می شود. وی ادامه داد: «شما قفل گوشی خود را مثل همیشه باز می کنید و سپس با یک بار لمس صفحه، پرداخت انجام می شود»

 

اندروید پی با ۷۰۰ هزار فروشگاه در ایالات متحده کار می کند و همچنین می توانید خرید های درون برنامه ای یا In-App Purchase را نیز با آن انجام دهید. 

 

مورد بعدی که در مورد اندروید جدید معرفی شد، مربوط به بهینه تر شدن مصرف انرژی بود. به کمک ویژگی جدید که Doze نام دارد، اندروید به صورت هوشمند تر مصرف انرژی را مدیریت می کند. برای نمونه، یک تبلت نکسوس ۹ زمانی که ویژگی دوز روی آن فعال باشد، دو برابر نکسوس ۹ای که دوز روی آن فعال نباشد، عمر باتری خواهد داشت. 

 

ویژگی دیگری که اندروید ام دارد، پشتیبانی از USB Type-C است. این خبر می تواند برای آینده صنعت موبایل خبر خوبی باشد چرا که باعث می شود پورت های USB Type-C بیش از پیش کاربرد داشته باشند و در نتیجه در کامپیوتر ها و موبایل های خود شاهد آن باشیم. نکته مثبت این است که دیگر یک کابل، برای موارد گسترده تری کاربرد خواهد داشت.

 

 

یکی از مزایای دارا بودن پورت یو اس بی سی، این است که کاربر می تواند با گوشی اندرویدی خود، دستگاه های دیگر را شارژ کند (البته بعید می دانم با وضعیت عمر باتری گوشی ها، کسی چنین کاری کند). همچنین می توان از این پورت برای انتقال تصاویر به صفحات نمایش مجزا نیز استفاده کرد.

 

 

در نهایت می توان گفت نسخه جدید اندروید، ویژگی های جذاب جدیدی دارد و از نظر رابط کاربری و البته تجربه کاربری، پیشرفت داشته است. نسخه پیش نمایش این سیستم عامل تا ساعات آینده، برای نکسوس ۵، نکسوس ۶، نکسوس ۹ و همچنین نکسوس پلیر، در دسترس خواهد بود.

 

 

منبع:جی اس ام




:: برچسب‌ها: اندرویدM , ویژگیهای اندرویدM ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مطالب وبلاگ راچطور میبینید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان باشگاه تکنولوژِی و آدرس techclub.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 758
بازدید کل : 123303
تعداد مطالب : 596
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

- Alexa Rank by www.1abzar.com --->

RSS

Powered By
loxblog.Com